Scandic topper test av hotellers nettsider

scandicnett01

Scandic Hotels er best i test på nett i en undersøkelse Internetworld har gjennomført: Faksimile: Scandic Hotels

En omfattende test av en rekke hotellkjeder i Skandinavia kårer Scandic Hotels til det selskapet med best nettsider.

Testen er utført av fagtidsskriftet Internetworld, og omfattet selskapene Best Western, Choice Hotels, First Hotels, Scandic Hotels, Radisson Blu og Elite Hotels, som er store i Sverige, men fraværende i Norge.

Testerne har vært opptatt av hvilke selskaper som lykkes med å utløse kjøp, samtidig som man fremhever sitt varemerke og profil.

Internetworld mener Scandic og Choice er best på dette, men at Scandic er en anelse bedre og dermed utropes som vinner.

Uavhengig av det, mener samtidig Internetworld at alle hotellkjedene har mye å gå på for å bli enda bedre enn hva de er i dag.

Blant annet trekker testpanelet frem muligheten til å ha dialog med kundene sine gjennom blogger, forum og andre sosiale tjenester.

Scandic som vant testen, sammenlignes med Volvo. Det er trygt og sikkert, litt småtrist og byr ikke på noen overraskelser. Men, samtidig er det som finnes på siden solid og det innbyr til trygghet for kunden. Les mer om vurderingen gjort av Scandic hos Internetworld.

Norskeide First Hotels får pluss for lekre nettsider med store bilder, men samtidig mangler det substans, mener Internetworld i sin anmeldelse av First Hotels nettsider.

Best Western er styrt av utlandet i layout og tjenester. Kjeden er kjent for sitt store nettverk med mange forskjellige hoteller, men nettsidene er svært standariserte. Testerne i Internetworld mener at Best Western burde utnytte muligheten til å skille seg ut på nett, i og med at de har så mange forskjellige hoteller.

Choice får pluss for selve bookingløsningen som går raskt. Samtidig synes testerne i Internetworld at Choice’ nettsider er upersonlige og ikke så trivelige, selv om de er fine å se på.

Radisson Blu er best kjent for forretningskunder, og akkurat det har testerne i Internetworld også merket seg. Sidene skaper reisefeber, men byr ikke så mye mer på hva hjemmemarkedet har å tilby. I tillegg trekkes det ned at man må krongle litt for å finne frem hoteller på bestemte destinasjoner.

De fleste av tjenestene som er testet stemmer godt for det norske markedet også, da nettløsningene i de skandinaviske landene i stor grad er like.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: