Thon Hotels vinner markedsandeler

De fire store hotellkjedene Choice, Rezidor, Rica og Thon Hotels står i dag for halvparten av alle gjestedøgnene i Norge. Slik har det vært de siste årene, med en vekst på 0,9 prosentpoeng siden 2005 og frem til utgangen av 2008, viser hotellrapporten til Horwath Consulting.

Thon Hotels er den kjeden som har økt sin markedsandel mest de siste årene.

I 2005 hadde selskapet en markedsandel på 10,4 prosent av gjestedøgnene, mens ved utgangen av 2008 hadde denne andelen økt til 11,7 prosent.

Choice er størst i antall gjestedøgn med 14,8 prosent markedsandel, en økning på 0,6 prosentpoeng siste fire år.

Nå har Choice opplevd et skikkelig oppsving i årets seks første måneder, og er registrert med en markedsandel på 15,8 prosent.

Rica og Rezidor faller begge med et halvt prosentpoeng de siste fire årene. Rica-kjeden hadde en markedsandel på 13,7 prosent ved utgangen av fjoråret, mens Rezidor må nøyde seg med 9,3 prosentpoeng, viser rapporten fra Horwath Consulting.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: