Romsdalen kapret 13 av 60 minutter

USAs aller mest sette og respekterte nyhetsprogram, 60 Minutes på CBS, viet 13 minutter av sendingen denne helgen til ekstremsport i Åndalsnes og Romsdalsfjellene.

Programmet sees av 14-15 millioner amerikanere hver uke, og 60 Minutes det 12. mest sette fjernsynsprogrammet i USA så langt i 2009. I tillegg sendes det i reprise og på andre kanaler rundt om i verden.

Se innslaget fra 60 Minutes på CBS

I vår var et fjernsynsteam fra nyhetsredaksjonen i Norge for å filme fallskjermhoppere som svever som fugler ned tindene i Romsdalen.

Med Trollstigen, Romsdalshornet, Trollveggen og resten av Rauma som kulisser, fikk seerne et innblikk i hva det er som driver disse ekstremsportutøverne og risikoen de tar.

Tilbakemeldingene fra seerne på nettsiden til 60 Minutes tyder på de likte det de så. Innslaget beskrives som annerledes og utøvernes mot ble hyllet, men også naturen de var i.

Programleder Steve Kroft som dro med utøverne til Norge, og som omtaler dem som Fuglemenn, sier i introduksjonen til opptakene at Romsdalen er en av klodens vakreste områder.

Se innslaget om Romsdalen fra 60 Minutes på CBS

Bedre Norges-reklame kan man neppe på i et innslag som sees av nesten 15 millioner amerikanere hver søndag, og som i tillegg sendes på kanaler verdens rundt, blant annet TV 2 i Norge.

Reklamer

Én kommentar

  1. Fantastisk innslag! Jeg vil også til Vestlandet for å hoppe.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: