Silje Brandvoll fikk toppjobben i Nordnorsk Reiseliv

siljebrandvoll01

Silje Brandvoll (38) blir øverste leder for reiselivsbransjen i Nord-Norge. Foto: Nordland Reiseliv

Reiselivssjefen i Nordland, Silje Brandvoll, er i dag utnevnt til administrerende direktør i Nordnorsk Reiseliv AS.

Jobben er i mange sammenhenger omtalt som en av de mest spennende stillingene i norsk reiseliv på lang tid. Brandvoll vil nå bli øverste leder for reiselivsbransjen i landets tre nordligste fylker samt Svalbard.

Silje Brandvoll har ikke lang fartstid i reiselivsnæringen, men hun har bred nasjonal og internasjonal markedsføringskompetanse. Hun ble tilsatt som reiselivssjef for Nordland så sent som 1. mars i år, men klatrer nå enda et steg opp.

Selv om hun bare har jobbet for Nordland Reiseliv noen måneder, søkte hun ikke jobben som reiselivsdirektør fordi hun mistrives. Hun informerte sin styreleder at hun søkte stillingen og var en av 14 kandidater til jobben, som Reiselivsavisen.no skrev i forrige uke.

Silje Brandvoll har jobbet noen år i London for frisørkjeden Nikita, og har deltatt i oppbyggingen av kjedens mange satsningsområder. 38-åringen som er bosatt i Bodø har en bachelor i internasjonal markedsføring og en master i markedsføring med fordypning i Service Marketing.

Nordland Reiseliv AS vil nå avvente organiseringen av Nordnorsk Reiseliv AS før de avgjør om de skal ansette eller utnevne en lokal leder for organisasjonen.

Nordnorsk Reiseliv AS ble stiftet i sommer og skal eies av både det offentlige og private. De tre fylkesdestinasjonsselskapene i Nord-Norge skal ligge under Nordnorsk Reiseliv AS.

Tanken bak selskapet er å styrke kompetansen, gjennomføringsevnen og markedsføringen av reiselivsprosjekter i de tre nordligste fylkene i Norge.

Selskapet er tildelt et økonomisk springbrett i form av en bevilgning på 50 millioner kroner over statsbudsjettet. Pengene skal blant annet brukes til økt markedsføring av Nord-Norge som reiselivsdestinasjon.

Nordnorsk Reiseliv AS skal være selve motoren for utviklingen av reiselivet i Nord-Norge – Svalbard inkludert. Selskapet skal koordinere de tre fylkesavdelingene, og få disse til å samarbeide slik at selskapet blir en slagkraftig enhet som øker turiststrømmen til landsdelen og gjør næringen mer helårsbasert.

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: