Etter en omlegging, skifter franskmennene navn på sitt destinasjonskontor.
Tidligere var det to organisasjoner som jobbet med reiseliv i Frankrike. Det ene selskapet hadde ansvar for all statistikk og turistutvikling, samt klassisfisering av hoteller, mens det andre selskapet jobbet med salg og markedsføring av Frankrike.
Nå er disse to slått sammen til en sterkere enhet og fått felles navn, Atout France. Dermed er Maison de la France historie, og det samme er organisasjonsnavnet ODIT France.
For Norge sin del betyr omleggingen også en lokal navneendring. Maison de la France har kontor i Oslo og har vært ledet av Sissel Dahl Nielsen i en årrekke.
Hennes kontor er underlagt hovedkontoret for Skandinavia som ligger i København.
– Vårt nye navn er nå Frankrikes Turistråd, men oppgavene mine er de samme som før. Det er bare navnet og logoen som er ny, sier turistsjef Sissel Dahl Nielsen til Reiselivavisen.no.
Filed under: Alle saker, Destinasjonsselskap, Markedsføring | Tagged: frankrike, frankrikes turistråd, sissel dahl nielsen |
Legg igjen en kommentar