Destinasjonsselskap skifter navn

fransklogo01

Den nye logoen til Atout France er todelt.

Etter en omlegging, skifter franskmennene navn på sitt destinasjonskontor.

Tidligere var det to organisasjoner som jobbet med reiseliv i Frankrike. Det ene selskapet hadde ansvar for all statistikk og turistutvikling, samt klassisfisering av hoteller, mens det andre selskapet  jobbet med salg og markedsføring av Frankrike.

Nå er disse to slått sammen til en sterkere enhet og fått felles navn, Atout France. Dermed er Maison de la France historie, og det samme er organisasjonsnavnet ODIT France.

For Norge sin del betyr omleggingen også en lokal navneendring. Maison de la France har kontor i Oslo og har vært ledet av Sissel Dahl Nielsen i en årrekke.

Hennes kontor er underlagt hovedkontoret for Skandinavia som ligger i København.

– Vårt nye navn er nå Frankrikes Turistråd, men oppgavene mine er de samme som før. Det er bare navnet og logoen som er ny, sier turistsjef Sissel Dahl Nielsen til Reiselivavisen.no.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: