Norwegian topper nettmåling

Flyselskapet Norwegian kommer best ut i en avstemning gjennomført blant Dagbladet.nos lesere.

Over 13 000 lesere sa i helgen sin mening om hvilket flyselskap de synes er best i en nettavstemning. Leserne kunne velge om de ville gi sin stemme til SAS, Norwegian eller Ryanair.

Det irske lavkostselskapet varslet for noen dager siden en opptrapping av sin aktivitet i Norge. De lanserte 11 nye ruter, blant annet sju ruter fra Moss lufthavn, Rygge og fire nye fra Sandefjord lufthavn, Torp, hvor selskapet har vært i 12 år.

I målingen kommer Norwegian best ut med 52 prosent av stemmene. SAS får 40 prosent av stemmene, mens Ryanair, som utelukkende fokuserer på lave priser, får ni prosent av stemmene.

Leserne fikk ikke ta stilling til hvilket selskap de mente var best på pris, service, punktligheten eller andre enkeltfaktorer, men rett og slett hvilket selskap de mener er best totalt sett.

I Norwegian er de glade for å ha flertallet av Dagblad-leserne på sin side, når de uttaler seg om hvilket flyselskap de mener er best.

skaanvik01

Norwegians informasjonsdirektør er glad for at de er bedre likt enn SAS og Ryanair. Foto: Norwegian

– Dette er et hyggelig resultat for oss, og jeg tror det er det totale tilbudet vårt leserne setter pris på, sier informasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik til Reiselivsavisen.no

Hun mener også at leserne kanskje har merket seg at SAS og Ryanair har kranglet i media den siste tiden, mens Norwegian har holdt seg i bakgrunnen.

– Vi fokuserer heller på våre tilbud og diskuterer ikke med konkurrentene våre på et nivå som ikke har vært spesielt høyt de siste dagene. Jeg tror ikke den diskusjonen har vært til noen fordel for de som har deltatt, sier Skånvik.

Hun mener at selv om konkurrerende flyselskaper vektlegger forskjellige ting når de skal kapre kunder, så slår nok nettmålingen i Dagbladet.no positivt ut for Norwegian fordi de forsøker å levere et godt tilbud til en lav pris.

– Vi er fremdeles lillebror i forhold til SAS som er markedsleder, men vi skal jobbe hardt og leve opp til de forventningene kundene har til oss, sier Norwegians informasjonsdirektør til Reiselivsavisen.no.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: