
Radisson Blu Resort & Thalasso i Djerba i Tunisia er Apollos nest mest solgte luksusdestinasjon. Nærhet til stranden, høy standard og stabilt klima ved Middelhavet er en av hovedgrunnenen til at destinasjonen selger så bra. Foto: Radisson Blu/Rezidor
Apollos strategi med å selge luksusreiser til lav pris under varemerket Apollo Exclusive har vært et smart trekk.
I fjor økte salget fra vel 10 000 reiser til 15 000, en vekst på 50 prosent. Selv om det er finanskrise, merker ikke Apollo den nevneverdig når det gjelder reiser i det øvre prissegmentet av sin katalog.
– Apollos gjennomsnittspriser for tradisjonelle pakkereiser ligger på rundt 6000 kroner, mens snittprisen for Exclusive-reisene ligger på mellom 8000 og 10 000 kroner, sier salgssjef Erik Haug i Apollo til Reiselivsnytt.
Lavprisluksus slår spesielt godt an hos seniorer over 50 år.
– De har bedre tid til å reise, mindre gjeld og dermed bedre råd og stiller litt høyere krav til komfort når de reiser, sier Apollos informasjonssjef Helen Begby.
Exclusive-kundene drar også andre steder enn de klassiske pakketuristene.
På Apollos topp 10-liste er det bare tre spanske destinasjoner. Resten er fordelt på Portugal, Thailand, Tyrkia, Kroatia, Kypros og Tunisia.
- CS Sao Rafel Suite – Albufeira, Portugal
- Radisson Blu Resort & Thalasso – Djerba, Tunisia
- Le Meridien – Split, Kroatia
- Lopesan Villa Del Conde Resort – Gran Canaria, Spania
- Alion Beach – Ayia Napa, Kypros
- Gran Melia Volcan – Lanzarote, Spania
- Rawi Warin Resort & Spa – Koh Lanta Thailand
- Cornelia Diamond Gold Resort – Belek, Tyrkia
- La Plantacion Del Sur Vincci – Tenerife, Spania
- Centara Grand Beach Resort – Koh Samui, Thailand

Apollo satser tungt på markedsføring av sitt Exclusive-brand med annonser i Dagens Næringsliv, Finansavisen, Aftenposten og på internett. Faksimile: Annonse i DN
Filed under: Alle saker, Reisebyrå/Turoperatør | Tagged: apollo, luksusferie |
Legg igjen en kommentar