Ekstrem oppussing hos Norwegian

Etter vel ett halvår med planlegging har Norwegian nå pusset opp og endret nettsidene sine i en retning selskapet selv beskriver som mer brukervennlig.

– Med den nye designen vil det være enklere å navigere rundt på sidene våre, og man vil få opp en del tilleggsinformasjon i lavpriskalenderen som man ikke fikk før, sier kommersiell direktør Daniel Skjeldam til Reiselivsnytt.

norwegianfront

Slik ser Norwegians nye design ut. Målet er å forenkle navigeringen, samtidig som man er mer tydelig med å løfte frem tilbud og ekstratjenester. Faksimile: Norwegian.no

Det meste av utviklingen er gjort av Norwegians egne ansatte, men man har også hyret inn noen konsulenter som har bistått med ytterligere innspill i prosessen.

Norwegian har nå nettsider på ni språk, og designen er lik i alle de forskjellige nasjonale kanalene. Foruten norsk og engelsk, finner man sider på svensk, dansk, russisk, polsk, spansk, tysk og fransk.

En ny tjeneste er Reisetipset. Her kan du legge inn destinasjonen du flyr fra, og velge om du vil fly innenlands, til et typisk reisemål med sol og bademuligheter eller en internasjonal storby.

Du vil da få opp en oversikt over destinasjoner og den laveste prisen som er å oppdrive for de neste tre månedene.

skjeldam01

Kommersiell direktør Daniel Skjeldam i Norwegian håper omleggingen av nettsiden vil føre til økt omsetning for flyselskapet. Foto: Norwegian

– Man vil bruke færre klikk i lavpriskalenderen enn hva man har gjort tidligere, og det er enklere å gjøre endringer underveis i et søk, sier Skjeldam.

I fjor var det over en halv milliard prissøk rettet mot Norwegians databaser, og mye av dette kom gjennom lavpriskalenderen.

Et mål for Norwegian er å øke innteker fra andre deler enn rent billettsalg. Selskapet tilbyr leiebil og hotellrom, i tillegg til ombordtjenester som stadig utvides.

– Med de nye nettsidene vil satse mer på leiebil og hotelltilbud, med flere kampanjer med gode priser, sier Skjeldam.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: