To markedsføringspriser til NSB

nsb03

NSB har suksess med markedsføring på nett. Foto: Oliver Orskaug

NSB har i flere år fått pepper for at de har brukt lang tid med å tilby internett på togene sine, men transportselskapet er ikke helt akterutseilt når det kommer til bruk av nettet og interaktivitet.

Selskapet har vunnet to priser i konkurransen Gulltaggen. Prisutdelingen regnes som den gjeveste når reklamebransjen skal kåre de beste interaktive markedsførings- og kommunikasjonsløsningene. Det konkurreres i 15 kategorier.

NSB fikk gull i kategorien Beste nettannonse, for en kampanje for produktet NSB Minipris. Byrået NSB samarbeidet med var McCann og ved å bruke geotargeting, xml-feeds fra vær og sport og en begivenhetskalender, fikk brukerne målrettede budskap for hvorfor de burde kjøpe togbilletter til bestemte destinasjoner.

Juryen sier at nettkampanjen innfridde de fleste kriteriene i Gulltaggens formålsparagraf.

Den andre prisen var et diplom i kategorien Beste søkestrategi. NSB klarte i samarbeid med byrået Outrider å innvolvere mange avdelinger i transportselskapet, slik at søkemotorannonseringen holdt et høyt nivå og var svært treffsikkert og kjøpsutløsende.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: