Turistguide ble tapssluk

I fjor lanserte selskapet Audio Tor et turistguide som var innspilt på musikkspillere. Disse kunne man enten leie på turistkontorene til Visit Oslo eller man kunne betale et beløp og laste ned guidene fra nettet.

Nå er fasiten her. Lydguideprosjektet har kostet en halv million kroner i utgifter for eierne av selskapet, men de har bare klart å få inn 123 000 kroner i omsetning. Dermed har man gått i kraftig minus og egenkapitalen er tapt.

Nettsidene til Audio Tor er fortsatt aktive og selskapet er ikke begjært konkurs, men revisor skriver i sin beretning at det forutsettes kapitaltilførsel og en resultatforbedring, om drifte skal opprettholdes.

Selskapet Audio Tor inngikk et samarbeid med Telenor om nedlasting av guidene over mobil. Man kunne også laste ned lydfilene fra nettstedet Audioble for 60 kroner pr stykk. Om man leide en spiller fra et av turistkontorene i Oslo, var prisen 160 kroner for to dager, pr person.

Advertisements

Én kommentar

  1. 60 spenn for en lydfil og 160 spenn for leie av spiller? Ikke rart det gikk dårlig. En eller annen i Audio Tor burde lese kapitlet om priselastisitet om igjen.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: