Fjord Tours tjener stadig mer

Reiselivsminister Sylvia Brustad sa i sin tale under seminaret Kick-Off 2009, arrangert av Innovasjon Norge, at skal Norge lykkes om turistnasjon, må man fokusere på kvalitet og lage pakker med gode opplevelser.

Pakketering er Fjord Tours forretningsidé. Siden 1982 har selskapet med base i Bergen, laget produkter som involverer flere aktører i Sør-Norge. De mest kjente produktene er Fjord Pass og opplevelsesproduktet Norge i et nøtteskall.

Og rendyrkingen av reiseopplevelser som involverer tog, båt, buss og hoteller, kaster av seg. Regnskapet for 2007 viser et solid overskudd på nesten 5,7 millioner kroner. Omsetningen har aldri vært høyere og økte med 18 prosent fra 2006 og endte på nesten 19 millioner kroner.

Etter skatt satt eierne igjen med fire millioner kroner, som de pløyer inn i egenkapitalen. De fire største eierne er Norges Statsbaner (40%), Fjord1 Fylkesbaatane (21%), Tide (14%) og Flåm Utvikling (10%).

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: